fredag 22 oktober 2010

V 16+6


Igår fick H känna på hur ofräscht det är att torka kattspya. När jag var på väg hem från ridlektionen ringde jag hem för att kolla läget. Då berättade H att stora katten spytt. Torka upp det då sa jag. Han har ju lovat att hjälpa till eftersom jag har stora problem med sånt äckligt nu.
Lite förvånad blev jag att han faktiskt gjorde det! Och lite skadeglad över att han tyckte det var så äckligt, lukta illa och mycket mer.
Ja, tänkte jag, då vet hur jag haft det i 6år! Du skulle bara veta hur illa nytt kattbajs luktar.
Men det är väl lila bra att vi vänjer oss, och övar.

För övrigt är allt på topp. Nya jobbet känns perfekt och magen växer, helgerna är uppbokade och veckorna bara försvinner iväg. Ridningen fungerar hur bra som helst och jag känner inte mig så trött längre.

Igår kändes det som att vintern kommit. Det var is på vattenpölarna och på väg till ridningen låg det snö på marken! Idag är det dock mildare men det blåser typ storm!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar