fredag 9 april 2010

Dröm



Precis innan klockan ringde drömde jag en mysko dröm, där jag och H skulle på bio med en massa andra människor som jag kände. Folk som jag inte sett sedan grundskolan.
När vi kom in i biosalongen sätter H sig låångt bort från mig, jag sitter på en rad som är parallellt med duken. Efter ett tag kommer en klasskompis som jag knappt hade kontakt med i grundskolan och sätter sig bredvid mig. Då sitter jag heltplötsligt utan byxor och med ett varmt duntäcke i biostolen. Klasskompisen börjar berätta hur lilla han tycker om mig och att han alltid gjort det osv osv... Jag blir förbannad och slår till honom, Samtidigt upptäcker jag att halva biosalongen är tom, även H är borta. Jag drar på mig mina byxor och går ut för att hitta H. Ringer hanns mobil och hör att han är as full, han berättar att han är på ett hotell med en kompis och att jag inte ska komma dit för kompisen också är full... I nästa scen ser jag H långt borta raglandes vid ett hus. Jag skriker på honom men han bryr sig inte. Han bara fortsätter att gå. Sen ringer min klocka..

Trevlig dröm! Eller...nä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar