söndag 18 april 2010

Fin

Jag har precis kommit in från att ha fixat med gräsmattan. Det har stört mig så mycket att den ser ut som fan, full med mossa och klöver. Mamma och pappa tig med sig gödsel och gräsfrln igår. Jag kunde inte vänta efter vi kom hem från shoppingen. Btw H har äntligen köpt kläder till årets tre bröllop. :)
Tillbaka till gräsmattan.. Jag började med att räfsa hela den stora mattan, tror dn är max 15kvm!! Samla upp en hel svart sopsäck med dött gräs och mossa. Sen vattna jag den lite och la ut frön, på med lite jord och sen vattna igen. Nu håller jag tummarna att det blir bra.
MEN... efter bara en kvart av räfsande kände jag att det gjorde ont i handen och mycket riktigt, en blåsa fanns på handen. Som pappa brukat säga.. Det är inte mycket det fina tål. Haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar