torsdag 8 april 2010

Teori


Idag hade vi teori på ridskolan. Det var jag och en tjej till där så det var faktiskt en väldigt givande lektion. Vi gick igenom lite allt möjligt inom dressyren. Jag fick en del uttryck förklarade eller rättare bekräftade för mig så nu blir nog kommunikationen mellan mig och ridläraren bättre. Inte för att det något vidare problem innan, men alla dessa uttryck och ord kan lätt misstolkas.
Nästa vecka är det dags för hoppning igen.. Tycker vi har det nästan hela tiden, tre veckor går verkligen fort.


Idag har jag pratat med C i telefon, mest om det stundande bröllopet och klassfrsten.
Vi bestämde oss för att strunta i klassfesten, mest på grund av att det för tillfället bara är 50 st från alla skolorna(!) som är anmälda och sista annälnings dagen är i morgon samt för att jag inte har någon lust att träffa människor som jag annars inte har någon kontakt med eller har något behov av att träffa. Och vill absolut inte sitta och lyssna på allt skryt eller jämförningar om vem som "lyckats" bäst. Så vi skiter i det helt enkelt!!
Dock så pratade vi om att träffas med några från hennes klass, det kan bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar