tisdag 4 januari 2011

Glukosbelastning


Idag var det dags för glukosbelastning. Jag var lite nervös innan för att det skulle vara jätteäckligt. Har hört att vissa tycker det...
Min BM sa att jag skulle ha med mig en citron att ha i lösningen.
Jag fick ordinationen att dricka lösningen inom 5 min. Shit tänkte jag, tänk nu om det är hur äckligt som helst.
MEN det var det inte. Det smakade ju bara som citronvatten, inga problem alls att få ner. Sen var det bara att vänta ut de två timmarna innan blodprovet skulle tas. DET var trist! Höll på att somna där i soffan några gånger. Men provet visade att jag inte har någon risk för graviditetsdiabetes. :)
Efter allt detta styrde jag kosan till pappa, och mamma när hon slutat jobba. Senare på eftermiddagen var ett besök hos frisören inbokat. Känner mig jättenöjd med färgen, lite ljusbrunt istället för blont, men klippningen är jag sådär nöjd med. Än så länge i alla fall. Hon klippte luggen lite för kort så nu ser det ut som att jag har den på utväxt och att jag är sådär 10 år äldre. Men det kanske blir bättre med tiden när man vant sig.




Såhär stort var glaset med sockerlösningen. Här har jag dock redan tagit några klunkar. Från början var lösningen uppe vid kanten.


I morgon blir det en tripp till Ullared med E och hennes söta dotter N. Det blir en hel del bebisshopping är det tänkt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar