söndag 13 mars 2011

Illa



Var med A i stallet idag och hälsade på min "gamla" sköthäst, ja får väl kalla henne så eftersom jag inte varit där sedan, ja, september tror jag.
Det hela började med att vi hämtade henne i hagen, självklart var de längst bort. På väg tillbaka halkar jag i dyngan, det var riktigt surt i hagen, samtidigt som hästen börjar strula för A, stegra, bralla mm, så att hon tappar henne. Hästen springer i full galopp tillbaka till de andra i hagen. A har slitit av halva sin lillfingernagel och jag kommer upp på benen.
Vet inte hur dag har lyckats men är bara blöt om ena knäet och händerna. :)
Vi går tillbaka till stallet och hämtar kapsonen så att vi ska få med oss hästen. Samtidigt passar jag på att byta skor då jag upptäckt att mina läcker!
Väl uppe igen får A med sig hästen ner, dock inte helt smärtfritt då hon fortsätter hoppa och på något sätt lyckat smälla till A med en karbinhake på kinden.
Väl nere i stallet fixades hästen för lite fotografering, vilket gick förvånande bra. Men vid videofilmningen missade jag att stoppa den ena filmningen så hela turen från gårdsplanen till banan blev filmad. Mest grus kan jag säga.
Trots allt hade vi väldigt roligt!

Nu ligger jag dock här i sängen med en ömmande fot och knä. Vilket gör att jag går sämre än sämst. Hoppas att det går över tills i morgon, min första riktiga, planerat, lediga dag.
Bebis jag är nu redo för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar