onsdag 9 mars 2011

Inte som tänkt


Hade besök hos BM idag. Vanlig kontroll av blodtryck och sådär. Tyvärr var mitt tryck väldigt mycket högre än vad det brukar vara så jag blev skickad till sjukhuset för kontroll. Blev lite panikslagen där ett tag. Som tur va var H hemma från jobbet då han är förkyld så han kunde enkelt följa med. Väl inne på sjukhuset blev jag kopplad till en ctg och bebis hjärtljud och mina sammandragningar registrerades. Vi fick sitta med ctgn i ca 20 min och där efter kom BM och tog mitt tryck. Det hade blivit lite bättre mot innan men ändå inte helt bra. Därefter fick vi träffa förlossningsläkaren som gick igenom uppgifterna från mätningen. Enligt honom såg allt perfekt ut! Han tyckte att det var bra att jag ska på återbesök hos min vanliga BM redan på fredag. Känns riktigt skönt att få det kontrollerat och konstaterat att bebis mår utmärkt.
Jag misstänker att anledningen till att trycket låg så mycket högre var några, inte så roliga, artiklar i tidningen om just sjukhuset där vi tänkt föda. Jag blev väldigt upprörd av vad man skrivit och funderade starkt på att inte åka dit. Så pass starkt att jag skrev ut en områdeskarta över ett annat sjukhus i närheten. Men efter att ha fått prata med både min BM och med förlossningsläkaren känns det mycket bättre och planen är att vi föder där som tänkt.

Summan av dagen är att jag kommer sjukskriva mig resten av veckan och där efter går jag in i min planerade föräldraledighet. :) så inget ner jobb för min del på lite mer än ett år. Galet! Men skönt!


1 kommentar:

  1. Tack kära du!

    Det måste kännas lite svindlande att veta att du inte kommer jobba på så länge, och allt du kommer gå igenom innan du är tillbaka på jobbet igen =)

    SvaraRadera