fredag 21 maj 2010

Rätt/fel


Ibland undrar eller rättare sagt funderar jag på om man gjort rätt val i livet.
Hur hade det sett ut om jag flyttat hemifrån redan till gymnasiet?
Eller om jag inte flyttat staden H och pluggat utan istället valt en annan skola och stad?
Vad eller var hade jag varit om jag inte varit med och nollat nya studenter?
Vad hade hänt om jag satsat på A istället för H?
Hur hade livet varit om jag varit singel ända tills jag lärde känna G?
Hur hade det sett ut om jag stannat på mitt första jobb istället för där jag jobbar nu?

Iblan önskar jag att man kunde testa olika val i livet. Se hur saker och ting förändras, iblan säkert till det bättre och garanterat också till det sämre.

Med detta inlägg säger jag INTE att jag är missnöjd med hur mitt liv ser ut idag. Skulle bara vilja veta hur det sett ut om man gjort andra val och tagit andra vägar.


Nu.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar