måndag 10 maj 2010

Självupptagna

Varför umgås jag bara med självupptagna människor? Det enda de pratar om är sig själv..! Blir så trött.

Är det inte om expojkvänner som beter sig som idioter så är det hur mycket de gått ner i vikt och hur snygga det är nu. bla bla bla...
Vad ska man göra?! Le och nicka instämmande ibland?!

Ett samtal som inträffade förra veckan varade ca 15 min och under den tiden fick jag väl ut ungefär en mening, och den fick jag kämpa för, trots det så pratade den andra personen i munnen på mig.
Börjar någon prata eller svara på ett påstående så tystnar jag. Respekt kallas det. Tror inte minna vänner hört talas om det faktiskt. Eller har jag ett så ointressant liv att det inte är värt att prata om?

Ska jag anamma deras sätt eller fortsätta vara jag?
Detta kommer gå åt skogen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar