onsdag 2 februari 2011

Bm




Idag var det dags för ännu ett bm besök. Denna gång hos hon som håller i föräldrautbildningen då vår vanliga bm är sjukskriven denna vecka.
Besöket gick bra bebis hjärtljud låter precis som de ska, värre är det med mitt blodtryck som gått upp ytterligare denna gång. :(
Nu blir det kontroll varje vecka i alla fall två veckor.
BM tyckte även att om detta fortsätter skulle jag fundera på om jag ska jobba så länge som jag tänkt..

Vet inte vad jag tycker om de här besöken egentligen. Jag får sällan den information jag frågar efter, jag har bara vägt mig en gång så vikten jag har ingen koll på alls och jag har aldrig blivit till frågad om jag är trött, eller om mitt järnvärde är ok.
Jag vet inte om de kollade järnvärdet när jag gjorde glukosbelastningen, de va inget som nämndes i all fall.
Men samtidigt så vet jag inte hur sånt här går till. Jag har ju dödtid varit med om detta förr.
Är alla frågor man får höra från andra skrönor? Måste man ta upp allt själv? Kommer inget automatiskt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar